Email
Register

Zanatstvo

Radionica i prodavnica suvenira od drveta

205. Radionica i prodavnica suvenira od drveta

Rec je o vrlo privlacnom preduzetnickom programu gde je presudna kreativnost i umece preduzetnika (strucnjaka primenjenih umetnosti za dizajniranje drveta). Buduci da je nesporna nestasica, kao i vrste proizvoda na trzistu, program iskazuje zavidan stepen profitabilnosti. Zato je uz proizvodni deo predvidena i vlastita prodavnica (prodajno-izlozbeni salon) u kojoj se (uz koriscenje i ostalih kanala plasmana) prodaju proizvodi programa, ali i asortiman drugih proizvodaca visokokvalitetnih suvenira od drveta i drugog materijala. Odredeni deo asortimana (narocito snaj sa nasim etnografskim obelezjima) moze se i zvoziti. Program treba locirati u urbane sredine sa vise jd 50.000 stanovnika i/ili veca turisticka sredista sa
zrazitijom koncentracijom mogucih kupaca, i to na atraktivnijim mestima u trgovackom delu naselja.
Kriticni elementi su kreativnost majstora (dizajn), asortiman proizvoda, mogucnost vecih spoljnih porudzbina, kao i uspesnost promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40 m2 - varijanta kupovine

Broj radnika

3 (preduzetnik-dizajner, majstor primenjene umetnosti, segrt)

Ulaganje kapitala

25.500 € (cena prostora 71,57%, zanatski radovi, instalacije i namestaj 13,52%, masine, pribor i alat 9,94%, ostalo 4,97%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 4 meseca

Godisnja bruto dobit

25.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,94 €

Radionica kompjuterske grafičke pripreme

204. Radionica kompjuterske grafičke pripreme

Graficka priprema se moze obaviti na klasican nacin, ali i pomocu razlicite kompjuterske tehnike. U programu je rec o maloj "radionici" kompjuterske graficke pripreme, i to do visine prelomljenog i na pausu formata A4 laserski odstampanog teksta, grafikona, tablica i si. Dakle, radionica se bavi kucanjem, korigovanjem, prelomom i stampanjem teksta, sto omogucava (uz eventualnu izradu filmova) graficku montazu, snimanje na ploce i ofsetni jednobojni ili visebojni otisak. Profitabilnost programa (uz primereno povecanje traznje) moguce je povecavati ulaganjem u savremenu kompjutersku opremu i nove hardvera i softvera. Kvalitet i cene usluga, kreativnost dizajnera i rokovi izvrsenja osnovni su kriticni elementi programa. Radionica se smesta u urbane celine s razvijenijom privatnom i drustvenom infrastrukturom i izdavackom delatnoscu.
Program je primeren i invalidnini osobama s neostecenom motorikom gornjih ekstremiteta.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

30 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, daktilograf, graficki dizajner, sistem-inzenjer)

Ulaganje kapitala

10.500 € (godisnja najamnina 16,98%, racunarska oprema 64,15%, softver 9,43%, ostalo 9,43%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

11.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,05 €

Radionica predmeta od kamena

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

203. Radionica predmeta od kamena


Uz dobar izbor proizvodnog programa, preduzet-nistvo u podrucju klesarstva moze biti vrlo profita­bilno, jer skoro da nema ambijenta bez ukrasnih ili upotrebnih kamenih predmeta. Program je projekto-van kao radionica za izradu upotrebnih i ukrasnih (maloserijskih i pretezno unikatnih) predmeta od razlicitih vrsta kamena i za najrazličitije namene, a prema datim trzisnim zahtevima (narudzbama kupaca). Za uspesnost programa presudna je kreativ­nost, mastovitost, inventivnost i umesnost preduzet-nika-klesara. Program treba locirati u podrucja s izrazitijom klesarskom tradicijom, blize izvorima sirovina, uz eventualnu mikrolokacijsku optimali­zaciju zavisnih - transportnih troskova na relaciji: dobavljaci - radionica - kupci. Kriticni elementi programa su asortiman, dizajn i cene proizvoda.
Osim "indirektnog" izvoza (prodaje turisti­ma), realne su i mogucnosti direktnog pla­smana suvenira na inostrana trzista.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

100 m2 zatvorenog i 100 m2 otvorenog prostora - varijanta gradnje ili koncesije

Broj radnika

5 (preduzetnik, 3 majstora klesara, segrt)

Ulaganje kapitala

91.500 € (prostor 68,30%, oprema 31,70%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 5 meseci

Godisnja bruto dobit

65.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,71 €

Izrada ručno tkanih proizvoda

202. Izrada ručno tkanih proizvoda


Tkacki razboj moze biti konstrukciono resen tako da se pokrece snagom misica, elektricnom energijom ili pneumatski. Ovaj program je posebno pogodan za invalide sa ostecenjima donjih ekstremiteta, pa je u tom slucaju predlozen pneumatski razboj, zbog ogranicenih fizickih mogucnosti radnika. Na razboju, koji je dug 2.7 m ili 3.2 m, mogu raditi istovremeno tri radnika u sedecem polozaju, s punom pokretljivoscu gornjih ekstremiteta. Preporucuje se rad osobama nesto uze sake radi ogranicene sirine zeva osnove (60 - 70 mm). Radnu snagu cine osobe koje ne raspolazu nekim prethodnim znanjima, ali je pozeljno da raspolazu znanjima iz tekstilne struke. Svi radnici bi trebalo da produ osnovno osposobljavanje u rukovanju razbojem i osposobljavanje za vezanje cvorova, te izradu krpara. Kriticni elementi su brzina osposobljavanja i ovladivanja tehnikom rada, kao i zdrav­stveno stanje zaposlenih.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

postojeci (stambeni) do 20 m2

Broj radnika

6

Ulaganje kapitala

11.000 €

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

10 meseci

Godisnja bruto dobit

22.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,05 €

Radionica predmeta od keramike

201. Radionica predmeta od keramike


Uspesnost preduzetnistva u keramicarskoj proizvodnji mnogo zavisi od izbora proizvodnog programa, kvaliteta proizvoda, kao i njihovog izgleda, sto su ujedno kljucni kriticni elementi ovog programa. Zamisljenje kao zanatska radionica za izradu upotrebnih i ukrasnih (maloserijskih i unikatnih) predmeta od keramike. Masine, pribor, alat, sirovine i repromaterijal mogu se nabaviti na domacem trzistu (odredeni problemi mogu se pojaviti s bojama i preslikacima). Osim asortimana za nepoznate kupce (trgovacku mrezu), radionica pretezan deo asortimana izraduje prema konkretnim narudzbama, u vrlo malim serijama ili unikatno. Program bi trebalo locirati u podrucjima sa izrazenijom loncarsko-keramicarskom tradicijom, blizu izvora sirovina, na mestima gde su vece pogodnosti za gradnju prostora i povoljniji infrastrukturni uslovi. Realne su mogucnosti izvoza nekih privlacnijih i kvalitetnijih proizvoda.
Osim navedenih kriticnih elemenata, treba obratiti paznju na strukturiranje promotivnih aktivnosti.

 

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

80 m2 - varijanta gradnje

Broj radnika

5 (preduzetnik, 3 majstora loncara-keramicara, segrt)

Ulaganje kapitala

88.000 € (prostor 56,81% oprema 43,19%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 5 meseci

Godisnja bruto dobit

65.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,72 €

Radionica papirne galanterije

200. Radionica papirne galanterije

Vecina kvalitetnijih proizvoda papirne galanterije (kao i papirne konfekcije) na trzistu vecine zemalja u tranziciji donedavno je bila iz uvoza. Rec je o vrlo velikom broju upotrebnih (istovremeno reklamnih i ukrasnih) predmeta od razlicitih vrsta papira i kartona, ukrasenih slikovnim i/ili tekstovnim dodacima u raznim stamparskim tehnikama (case, tanjirici, podmetaci, salvete, maramice i si.). Ovaj program projektovan je kao radionica za maloserijsku izradu tzv. kartonske galanterije (podmetaca i omota za kolace, tanjirica za jednokratnu upotrebu i si.), i to pretezno za poznate kupce (prema narudzbama). Oprema: presa, stamparski stroj, alat i pribor se uvozi, lako ju je nabaviti, a sirovine se mogu pronaci i na domacem trzistu. Program treba locirati u veca urbana i/ili ruristicko-ugostiteljska sredista s razvijenom hotelskom i ugostiteljskom
delatnoscu i slicnim delatnostima, i to u in­dustrijskim zonama, na mestima gde je povoljna gradnja prostora. Kriticni element su: dizajn, kvalitet i cene proizvoda, kao i organizacija prodaje.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

80 m2 - varijanta gradnje

Broj radnika

5 (preduzetnik, 2 majstora graficara, pomocni radnik, segrt)

Ulaganje kapitala

72.500 € (prostor 62,07% oprema 37,93%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

60.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,81 €

Radionica i prodavnica akvarijuma

199. Radionica i prodavnica akvarijuma

Program radionice i prodavnice akvarijuma zasniva se na sve vecoj traznji za tom vrstom proizvoda, kao izrazu povecanja visine kulture stanovanja, odnosno potrebe za boljim uredenjem prostora i njegovim oplemenjivanjem. Stoga je i sam program lokacijski vezan za veca urbana i druga sredista, tj. za njihove trgovacke i rezidencijalne zone. Program obuhvata izradu akvarijuma, kako "standardnih", tako i posebno specificnih dimenzija, usluge montaze akvarijuma u stambenim, poslovnim i drugim prostorima, kao i prodaju akvarijuma i svih potrepstina (pumpi za vazduh i vodu, filtera, grejaca, rasvetnih tela i si.). Profitabilnost programa moze se povecati i u sklopu projektovanih parametara, i to obogacivanjem asortimana proizvoda, osiguravanjem narudzbina za izradu vanserijskih i velikih akvarijuma.
Kriticni parametri su: kvalitet i cene proizvoda, kao i strukturiranost i uspesnost marketing miksa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, majstor, 2 segrta)

Ulaganje kapitala

14.500 € (zakupnina i uredenje prostora 26,32%, namestaj 10,53%, automobil 52,62%, ostalo 10,53%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

10 meseci

Godisnja bruto dobit

26.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,72 €

Radionica polovnih automobila i rezervnih delova

198. Radionica polovnih automobila i rezervnih delova


Uz zadovoljavanje lokacijskih i organizacionih pretpo­stavki, moguca je izrazito velika profitabilnost ovog programa. Njegov nosilac je privatni preduzetnik, koji iz razlicitih izvora otkupljuje - nabavlja stare, koriscene i/ili ostecene automobile, u vlastitoj radionici ih popravlja do potpune tehnicke ispravnosti, pa ih zatim
prodaju. Program zahteva smestanje u i vise od 100.000 stanovnika (ukljucivsi i gravitirajucu okolinu), i to na mestima gde su povoljne mogucnosti koncesije i/ili iznajmljivanja radionickog i prodajnog prostora i gde postoji celokupna infrastruktura. Kriticni elementi su: organizacija nabavke, kvalitet i cene proizvoda, garancije i servisi, kao i izbor makrolokacije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

120 m2 zatvorenogradionickoprodajnog i 200 m2 otvorenogprostora za prodaju automobila varijanta znajmljivanja i/ili koncesije

Broj radnika

11 (preduzetnik, 2 autolimara, automehanicar, 2 segrta, cuvar,2 prodavca, administrator, cistacica-doma-cica)

Ulaganje kapitala

585.000 € (godisnjazakupnina 18,81%, uredenje i oprema 76,92%, ostalo 4,27%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 4 meseca

Godisnja bruto dobit

222.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,73 €

Radionica prodavnica automobilskih auspuha

197. Radionica prodavnica automobilskih auspuha

Posredi je vrlo zamimljiv i profitabilan preduzetnicki program. Izduvni sistemi automobilskih motora, istina, vrlo se retko kvare, ali kada se pokvare, policajac mora da iskljuci vozilo iz saobracaja. Ovaj program na jednom mestu predvida servisiranje, popravku pokvarenog, kao i kupovinu i/ili ugradnju novog izduvnog sistema ili nekog njegovog dela. Program je lociran u urbanu sredinu sa vise od 4.000 vlasnika licnih automobila, i to na mestu vecih pogodnosti za kupovinu prostora, blizu potrebne infrastrukture, na dovoljnoj udaljenosti od stambenih i slicnih zgrada. Kriticni elementi programa su kvalitet, asortiman i cene proizvoda i usluga, kao i garancijski uslovi. U sklopu projektovanih parametara odnosa prihoda i troskova program je srazmerno elastican, i to sve do visine nadpolovicnog povecanja potraznje.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 varijanta kupovine

Broj radnika

6 (preduzetnik, 2 majstoramontera, automenanicar, 2 segrta)

Ulaganje kapitala

38.000 € (cena prostora66,23%, namestaji uredenje 12,58%, masine,pribor i alat 19,87%, ostalo1,32%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

44.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,15 €

Izrada predmeta od kukuruzovine i slame

196. Izrada predmeta od kukuruzovine i slame

U domacinstvu se cesto koriste razliciti predmeti od kukuruzovine i slame. Takve proizvode od prirodnog materijala ne mogu zameniti ni istisnuti plasticni proizvodi (korpice za hleb, korpe za prljav ves, torbe, cegeri, podne i zidne obloge i si.). Proizvodnja predmeta od slame i kukuruzovine vrlo je jednostavna. Slama i kukuruzovina mogu se i obojiti, a izbor boja zavisi od geografskog porekla proizvoda. Proizvodnja ne trazi velika materijalna ulaganja. Potrebno je
raspolagati jednom prostorijom, koja se moze koristiti i u druge svrhe. Mogucnost zaposljavanja invalidnih osoba je velika, uz uslov da im je ocuvana motorika ruku. Deo zaposlenih moze biti s delimicno ostecenim vidom. Potrebna znanja i praksa za obavljanje tog posla sticu se obukom tokom jednog meseca.
Kriticni elementi su osposobljavanje zaposlenih i brzina savladavanja tehnike obrade, kao i fizicka kondicija i zdravlje radnika.

 

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

postojeci (stambeni) do15 m2

Broj radnika

1 (prema potrebi i vise)

Ulaganje kapitala

1.000 €

Period izvrsenja

30 do 60 dana

Rok povratka kapitala

6 meseci

Godisnja bruto dobit

3.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

3,50 €

Radionica - prodavnica polovnih kućnih aparata

195. Radionica - prodavnica polovnih kućnih aparata

Uspesan nosilac ovog programa moze biti privatni preduzetnik s izrazitijim organizacionim sposobno­stima, jer ovaj posao pretpostavlja nabavku i/ili otkup (iz razlicitih izvora) potrebnih kolicina polovnih kucnih aparata i masina, njihovo popravljanje ili kompletiranje (do visine potpune tehnicke - upotrebne ispravnosti), kao i njihov plasman - prodaju zainteresovanim kupcima. Kljucne tacke uspesnosti programa su organizacija nabavke, kvalitet i cene proizvoda, organizacija prodaje (moze se otvoriti i sopstvena prodavnica, ali uz uslov da se poveca obim programa), kao i garancijski uslovi i servisi. U ovom obimu, program zahteva lociranje u urbane sredine s vise od 15.000 domacinstava pretezno nize kupovne moci, i to na mestima gde su povoljni uslovi za iznajmljivanje prostora i gde postoji potrebna infrastruktura.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - varijantaiznajmljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, 2 majstoraservisera, segrt, 2 prodavca)

Ulaganje kapitala

31.500 € (dvogodisnjazakupnina 15,34%, uredenje prostora inamestaj 12,78%, masine, alat i pribor

39,94%, ostalo 7,98%)
Period izvrsenja

3 do 4 meseca
Rok povratka kapitala: 1 godina i 3 mesec.
Godisnja bruto dobit: 35.000 €
Bruto dobit po 1 € investicija: 1,05 €
Ekoloska o

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 mesec.

Godisnja bruto dobit

35.000 €

Kovačka radionica

194. Kovačka radionica


Kovaci su bili prve zanatlije i sve donedavno bez njihovih rukotvorina nije se mogao zamisliti svako ­dnevni zivot. Kao i mnoge zanate, istisnula su ga savremena tehnoloska dostignuca, ali su kovacki proiz­vodi jos veoma cenjeni, cak do visine umetnickih kreacija. Neosporno je da danasnji majstor - bravar pomocu savremene opreme moze brze i jeftinije izraditi, primera radi, balkonsku ogradu (ili zastitnu resetku na prozoru, izlogu i vratima, stepenisne ograde, zastitnik radijatora, ogradu za kamin i si.), ali nikada tako lepu i kvalitetnu kao sto ce je iskovati dobar kovac. U ovom programu rec je o radionici za izradu maloserijskih, pretezno unikatnih upotrebnih i ukrasnih predmeta od raznih vrsta metala tradicionalnim nacinom kovanja. Preduzetnik ne mora biti kovac, ali mora zaposliti dobrog majstora, ili vise njih i ostvariti dobru profitabilnost.
Lokacijske odrednice, profitabilnost pri povecanju obima programa, kao i kriticni elementi programa podrobnije su objasnjer u Biznis planu.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 - varijanta iznaj­mljivanja

Broj radnika

3 (preduzetnik-kovac, 2 segrta)

Ulaganje kapitala

20.000 € (godisnja zakupnina 2,98%, oprema 44,75%, automobil 37,31%, zanatski radovi 9,95%, ostalo 4,97%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 9 mesec

Godisnja bruto dobit

19.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,90 €

Limarska radionica

193. Limarska radionica


Zec je o radionici za pretezno rucnu (uz pomoc ednostavnijih masina, pribora i alata), maloserijsku i inikatnu izradu, uglavnom upotrebnih predmeta od razlicitih vrsta i debljina limova. Osim sirokog asortimana proizvoda prema narudzbinama, radionica u praznom hodu proizvodi i niz "standardnih" i atipicnih imarskih proizvoda. Svaka urbana celina s vise od "0.000 stanovnika (ukljucivsi i gravitirajuce podrucje), )dnosno sa 5 do 6 hiljada stambenih jedinica, kao i ntenzivnijom stambenom gradnjom, neizostavno treba )vakvu radionicu. U pogledu mikrolokacije radionica reba da bude podalje od stambenih zgrada zbog velike buke. Program je prilagodljiv oscilacijama traznje, pa ;vako njeno povecanje uslovljava povecanje profitabilnosti u sklopu projektovanih parametara, uz eventualno zaposljavanje novih radnika.
Kvalitet i cene proizvoda - usluga, rokovi izvrsenja i garancije su kriticni elementi programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

45 m2 - varijantaiznajmljivanja

Broj radnika

5 (preduzetnik, 2 majstoralimara, segrt, prodavac)

Ulaganje kapitala

16.000 € (godisnjazakupnina 8,41%, uredenje prostora 28,03%,masine i alat 13,71%, polovan automobil 46,73%, ostalo 3,12%)

Period izvrsenja

6 do 8 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 5 meseci

Godisnja bruto dobit

22.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,38 €

Radionica ključeva

192. Radionica ključeva

U pocetku su se zakljucavali samo gradovi i zatvori, kasnije su se pocele zakljucavati kuce i stanovi, a danas se zakljucava gotovo sve. Ne ulazeci u istorijsko--drusrvene i psiholoske razloge "manije" zakljucavanja i 'alarmiranja' svega i svacega, dobro je zakljuciti da to pogoduje razvoju preduzetnistva u podrucju proizvod­nje brava, katanaca, kljuceva, alarmnih uredaja i si. Uz svaku bravu dobije se i odgovarajuci kljuc, koji je cesto potreban u vise kopija (zbog vecega broja korisnika, ali i zbog cestog gubljenja kljuceva). U radionici projekto-iranoj u ovom programu moze se napraviti neogranicen oroj kopija zeljenog originalnog kljuca. U svakoj urbanoj sredini s vise od 10.000 stanovnika (uz statisticki prosecno ucestvovanje broja stambenih jedinica, vlasnika automobila itd.) treba da bude barem po jedna avakva radionica, i to na mestima vece frekvencije nogucih potrosaca.
Izbor makrolokacije, kvalitet, cene i brzina pruzanja usluga su kriticni elementi ovog programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

15 m2 - varijantaiznajmljivanja

Broj radnika

2 (preduzetnik-bravar,priuceni radnik)

Ulaganje kapitala

7.500 € (godisnjazakupnina 9,60%, namestaj i uredenjeprostora 20,10%, masine 70,30%)

Period izvrsenja

30 do 60 dana

Rok povratka kapitala

1 godina i 2 meseca

Godisnja bruto dobit

8.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,03 €

Radionica stilskog nameštaja sa prodajnim salonom

191. Radionica stilskog nameštaja sa prodajnim salonom


Rec je o radionici za izradu maloserijskog i unikatnog, tzv. stilskog namestaja u raznovrsnim kombinacijama kvalitetnih vrsta drveta i tapetarije sa sopstvenom prodavnicom, odnosno svojevrsnim izlozbeno-prodajnim salonom. Pod stilskim namestajem podrazumeva se savremena varijanta starih stilova u izradi namestaja. Izbor uzoraka, kreativnost dizajnera, kvalitet materijala i izrade, kao i uspesnostpromocije, kljucni su kriticni elementi programa. Trziste tih proizvoda je usko i ekskluzivno, pa ga treba pomnije istraziti pre zapocinjanja posla, pri cemu se ne srne zanemariti ni mogucnost plasmana na inostrana trzista. U pogledu makrolokacije program zahteva blizinu urbanih sredista s vise od 100.000 stanovnika viseg standarda i kulture zivljenja. Mikrolokacijska zavisnost ukljucuje mesta s povoljnim uslovima gradnje proizvodnog prostora, kao i ekskluzivniia trgovacko-poslovna sredista urbanih celina (prodavnica).

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

300 m2 proizvodno--skladisnog (varijanta gradnje) i 120 m2 prodajno-kancelarijskog prostora (varijanta iznajmljivanja)

Broj radnika

13 (preduzetnik, komercijalista, administrator, tehnolog-kreator, 2 majstora stolara, majstor drvorestaurator, majstor tapetar, 2 segrta, 2 prodavca, cistacica-domacica)

Ulaganje kapitala

201.000 € (gradnja prostora 37,31% godisnja zakupnina 2,98%, instalacije 12,44%, masine 19,90%, oprema 9,95%, alat i pribor 12,44%, ostalo 4,98%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 7 meseci

Godisnja bruto dobit

350.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,44 €

Radionica bedževa

190. Radionica bedževa

Bedz je proizvod novijega datuma, a nosi se u najrazlicitijim prilikama. Njime se iskazuje pripadnost odredenoj drustvenoj, polnoj, starosnoj, profesionalnoj i drugoj grupi, a moze biti i vrlo originalna oznaka individualnosti nosioca. Koristi se i kao vrlo uspesno promotivno sredstvo. Ovaj je program zamisljen kao kucna radionica za maloserijsku izradu uzeg asor­timana bedzeva, makrolokacijski smestena u urbanim sredinama s nesto vecom koncentracijom mogucih kupaca. Profitabilnost programa moze se povecati prosirenjem proizvodnog asortimana, uspesnijom organizacijom prodaje (povoljnim aranzmanima s velikim kupcima), i to bez dodatnih ulaganja u osnovna sredstva, jer je projektovan tako da postojecim obimom moze zadovoljiti i vece oscilacije potraznje.
Kriticni elementi programa su: asortiman, kvalitet i cene proizvoda.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

10 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

2 (preduzetnik, priuceni radnik)

Ulaganje kapitala

1.500 € (100% oprema)

Period izvrsenja

30 do 60 dana

Rok povratka kapitala

5 meseci

Godisnja bruto dobit

6.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

3,69 €

Radionica drvene građevinske stolarije

189. Radionica drvene građevinske stolarije

Program je elaboriran kao organska manufakturna radionica (svakako, savremene tehnoloske strukture) za proizvodnju maloserijske i unikatne gradevinske stolarije (svih vrsta vrata, prozora, zidnih regala i si.) od razlicitih vrsta drveta. Radionicu treba locirati blizu vecih potrosackih sredista, odnosno u podrucjima intenzivnije stambene gradnje, gde nema konkurentnih pogona. Program se isplati povecavati samo uz uslov velikog povecanja traznje njegovih proizvoda (sto ne daje iste profitne rezultate). Inace, manje oscilacije traznje mogu se amortizovati i u sklopu projektovanog obima (sto daje bolje profitne rezultate). Kriticni elementi su: kvalitet, dizajn, asortiman i cena proizvoda, kao i mogucnost stalnih vecih narudzbina.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

200 m2 zatvorenog i 50 m2 montazno-skladisnog prostora -varijanta gradnje

Broj radnika

7 (preduzetnik, admini­strator, 4 majstora drvodelje, pomocna radnica)

Ulaganje kapitala

92.500 € (gradnja prostora 35,14%, instalacije 3,78%, masine 43,24%, oprema 10,81%, alat i pribor 4,32%, ostalo 2,70%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

75.000 € Bruto dobit po 1 € investicija: 0,73 €

Ekoloska ocena

B,2,3,5

Radionica četki i metli sa sopstvenom prodavnicom

188. Radionica četki i metli sa sopstvenom prodavnicom

Posredi je maloserijska, pretezno rucna izrada naj-razlicitijih vrsta cetki i metli u organizacionom obliku heterogene manufakture. Proizvodi se izraduju od raz­licitih vrsta materijala i jednostavnim masinama. Za razliku od industrijskih proizvoda, proizvodi ovog programa mnogo su kvalitetniji, trajniji, izradeni pretezno od prirodnog materijala, a obicno su i bolje dizajnirani. Projektovana je i vlastita prodavnica proizvoda programa, sto narocito povecava njegovu profitabilnost, jer omogucuje direktan plasman proizvoda. Osim u sopstvenoj prodavnici, proizvodi se plasiraju i posredstvom trgovacke mreze. U pogledu lokacije, program pretpostavlja urbane sredine sa vise od 100.000 stanovnika (makrolokacija), a s mikrolokacijskog stanovista, mesta narocito pogodna za iznajmljivanje prostora (radionica), odnosno mesta u trgovackim delovima naselja, sa vece mogucih kupaca (prodavnica).
sa vecom frekvencijom
Dizajn, asortiman, kvalitet i cene proi­zvoda, kao i mogucnosti stalnih i velikih narudzbi, kriticni su parametri programa.

 

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

150 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

9 (preduzetnik, admini­strator, 2 majstora metlara-cetkara, 2 segrta, 2 prodavca, cistacica-domacica) Ulaganje kapitala: 63.000 € (godisnja zakupnina 11,39%, uredenje prostora i namestaj 7,12%, oprema 79,11%, ostalo 2,38%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

106.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,53 €

Ekoloska ocena

B,2,3,5

Bačvarija

187. Bačvarija


Bacvarija je (prema elaboratu u ovom programu) zanattska radionica za poluindustrijsku proizvodnju razlicitih vrsta bacvi pretezno od kvalitetnijeg drveta i za razlicite namene. Obicno se locira u regije sa izrazitijom tradicijom izrade drvenih bacvi, ali i sa vecom koncentracijom mogucih kupaca, pri cemu je izrazenija nabavna makrolokacijska zavisnost. Mikrolokacija zavisi od polozaja potrebnog prostora u vlasnistvu preduzetnika. U pogledu nabavke masina, pribora, alata, sirovina i repromaterijala, preduzetnik nece imati nikakvih problema. Povecanje profitabilnosti (u odnosu prema projektovanoj) moze se ostvariti i u sklopu zadatih velicina, uz povecanje broja zaposlenih, ali uz uslov skladnog povecanja potraznje.
Kriticni elementi programa su umesnost majstora -bacvara i kvalitet sirovina (time i kvalitet proizvoda), asortiman i cene, kao i mogucnost stalnih velikih narudzbi.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

80 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

3 (preduzetnik-bacvar, majstor bacvar, segrt)

Ulaganje kapitala

30.000 € (oprema 66,67%, pribor i alat 25,00%, ostalo 8,33%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 2 meseca

Godisnja bruto dobit

39.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,28 €

Radionica kožne galanterije sa sopstvenom prodavnicom

186. Radionica kožne galanterije sa sopstvenom prodavnicom

Program je osmisljen kao polivalentna radionica za proizvodnju upotrebnih i ukrasnih (maloserijskih i uni­katnih) predmeta od razlicitih vrsta koze. Dakle, rec je o vrlo sirokom asortimanu proizvoda, s narocitim naglaskom na dizajnu i kvalitetu proizvoda. Zbog toga je kreativnost majstora-krojaca (po struci kozarskog dizajnera) najkriticniji element programa. Prakticno, radionica izraduje sve sto se moze proizvesti od koze, a moze posluziti kao upotrebni ili ukrasni predmet. Osim prodaje posredstvom trgovacke mreze (kao i isporuka velikim kupcima), planirana je i sopstvena prodavnica, odnosno prodajni salon, sto znatno povecava profitabilnost programa. Program treba locirati u urbane sredine s vise od 30.000 stanovnika, i to na mestima gde postoji mogucnost jeftine gradnje prostora, blizu potrebne infrastrukture (proizvodni deo), i na mestima izrazitije frekvencije mogucih kupaca (prodajni deo).
Kriticni elementi su dizajn, asortiman, kvalitet i cene proizvoda, kao i uspesnost promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 proizvodnog, 10 m2 skladisnog i 10 m2 prodajnog prostora varijanta gradnje

Broj radnika

8 (preduzetnik, 2 majstora krojaca-kozara, kozar-modelar, 2 segrta, 2 prodavca)

Ulaganje kapitala

61.500 € (prostor 62,60%,oprema 47,40%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 5 meseci

Godisnja bruto dobit

168.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,23 €

Radionica pečata

185. Radionica pečata

U poslovnom pismenom komuniciranju (pa i u komuniciranju drzavne administracije s gradanstvom) razvijenih zemalja upotreba pecata kao identifika-cionog i garancijskog znaka svedena je na najnuzniju meru, a kod nas se jos uvek koriste za sve i svasta, i to prema "zakonskoj obavezi" (pojava bi se mogla nazvati "zakonskom pecatomanijom"). No, ta pojava ide naruku preduzetnicima koji nameravaju da se bave tim poslom. Tehnologija proizvodnje pecata veoma je uznapredovala, pa postoje razlicite vrste automata. Program treba locirati u urbanu sredinu s vecom koncentracijom mogucih potrosaca. Organizaciono je posebno projektovan proizvodni deo (na mestima s povoljnim mogucnostima iznajmljivanja prostora), a akvizicija (narudzbina i isporuka) se obavlja preko tudeg prodajnog prostora na lokacijski primerenom mestu. Moguce i ocekivane oscilacije traznje mogu se amortizovati u sklopu projektovanih velicina i bez dodatnih ulaganja u osnovna sredstva.
Kriticni elementi su kvalitet i cene proizvoda, kao i rokovi izrade.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

30 m2 proizvodnog prostora (varijanta iznajmljivanja), uz akvizicijsku prodaju u dislociranom tudem prostoru (provizijski aranzman)

Broj radnika

3 (preduzetnik, majstor graficar, segrt)

Ulaganje kapitala

25.500 € (godisnja zakupnina 5,70%, namestaj i uredenje pro­stora 13,70%, masine, pribor i alat 80,60%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

25.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,97 €

Ekspresna perionica veša

184. Ekspresna perionica veša


Rec je o programu koji u visokom stepenu zadovoljava najcesci zahtev potrosaca u podrucju usluznih delat-nosti - hitnost! Ekspresnu perionicu vesa preporucljivo je smestiti blizu samackih hotela, stanica ili u srediste grada, odnosno mesta najvece koncentracije i/ili frekvencije potencijalnih potrosaca. Perionicu je preporucljivo otvoriti u urbanoj sredini s vise od 50.000 stanovnika (pretezno samaca) viseg zivotnog standarda i vecom frekvencijom stranaca. Kriticni elementi programa su izbor lokacije, kvalitet i brzina usluge, te uspesnost promocije. S povecanjem traznje znatno raste profitabilnost, jer je kapacitet opreme projektovan za bitno veci obim usluga od planiranog. Slicni ucinci se mogu postici i prosirenjem asortimana usluga. Program je projektovan i u varijanti realizacije za invalidne osobe.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

3 (preduzetnik, 2 priucena radnika)

Ulaganje kapitala

12.820 € (oprema 58,60%, uredenje prostora 7,80%, trogodi­snja najamnina 33,60%) Period izvrsenja: 3 do 4 meseca Rok povratka kapitala: prvo tromesecje 2. godine

Godisnja bruto dobit

100.560 € Bruto dobit po 1 € investicija: 7,55 € Ekoloska ocena: B,l

 

elicina prostora: 40 m2 - varijanta iznaj­mljivanja
Broj radnika: 3 (preduzetnik, 2 priucena radnika)
Ulaganje kapitala: 12.820 € (oprema 58,60%, uredenje prostora 7,80%, trogodi­snja najamnina 33,60%) Period izvrsenja: 3 do 4 meseca Rok povratka kapitala: prvo tromesecje 2. godine
Godisnja bruto dobit: 100.560 € Bruto dobit po 1 € investicija: 7,55 € Ekoloska ocena: B,l

 

elicina prostora: 40 m2 - varijanta iznaj­mljivanja
Broj radnika: 3 (preduzetnik, 2 priucena radnika)
Ulaganje kapitala: 12.820 € (oprema 58,60%, uredenje prostora 7,80%, trogodi­snja najamnina 33,60%) Period izvrsenja: 3 do 4 meseca Rok povratka kapitala: prvo tromesecje 2. godine
Godisnja bruto dobit: 100.560 € Bruto dobit po 1 € investicija: 7,55 € Ekoloska ocena: B,l

na prostoru

40 m2 - varijanta iznaj­mljivanja

Radionica kapa i šešira sa sopstvenom prodavnicom

183. Radionica kapa i šešira sa sopstvenom prodavnicom


Program je zamisljen kao radionica za pretezno maloserijsku (i ponesto unikatnu) izradu zenskih, muskih i decjih kapa i sesira od raznih vrsta materijala, kao i za razlicite svecanosti i namene. Buduci da je posredi vrlo sirok asortiman proizvoda (koji je nemoguce ostvariti u ovakvoj radionici), predvidena je i vlastita prodavnica, koja (osim proizvoda iz ovog programa) prodaje i birani asortiman kapa i sesira drugih proizvodaca. Istrazivanja su pokazala da pro­gram treba locirati u urbane sredine s vise od 50.000 stanovnika, kao i s vecom koncentracijom mogucih potrosaca, odnosno vecom tradicijom nosenja sesira (makrolokacija), i to na atraktivnim mestima u trgova­ckim delovima naselja, bez konkurencijskih prodavnica - radionica (mikrolokacija). Kriticni elementi programa su: dizajn, asortiman, kvalitet i cene proizvoda, kao i mogucnost indirektne prodaje.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

70 m2 - varijanta iznaj­mljivanja

Broj radnika

10 (preduzetnik, admi­nistrator, krojac-dizajner, 2 majstora kro­jaca, 2 segrta, 2 prodavca, vozac) Ulaganje kapitala: 36.500 € (godisnja zakupnina 9,59%, zanatski radovi, insta­lacije i inventar 19,18%, oprema 23,29%, automobil 41,10%, ostalo 6,85%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina

Godisnja bruto dobit

80.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,93 €

Ekoloska ocena

A

Obućarska radionica – prodavnica

182. Obućarska radionica – prodavnica


U svakoj urbanoj sredini sa vise od 5.000 stanovnika morala bi biti po jedna ovakva radionica - prodavnica. Rec je o maloj obucarskoj radionici za maloserijsku i unikatnu izradu zenske, muske i decje obuce od razlicitih vrsta koze i za razlicite namene. Radionica za proizvodnju prema narudzbinama pruza i usluge brzih (ekspresnih) popravki obuce. U prodajnom delu nudi se uzak asortiman obuce industrijskih proizvodaca, za kojom postoji narocita traznja u gravitirajucoj zoni prodavnice, kao i niz zanimljivih komplementarnih artikala (kopce, vezice, sredstva i pribor za ciscenje i si.). U pogledu lokacije program zahteva blizinu trgovacko-komplementarnih zanatskih sadrzaja, odnosno mesta s najvecom frekvencijom ili koncentracijom mogucih kupaca proizvoda ili korisnika usluga programa. Ovakvi programi prilagodljivi su oscilacijama traznje, a to umnogome povecava njihovu ukupnu profitabilnost.
U oba radna segmenta dva su kriticna elementa: dizajn i kvalitet proizvoda, kao i kvalitet i cene usluga.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

25 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, 2 majstora obucara, segrt)

Ulaganje kapitala

5.500 € (godisnja zakupnina 13,89%, uredenje prostora 46,30%, masine, alat i pribor 35,19%, ostalo 4,62%)

Period izvrsenja

4 do 5 meseci

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

12.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,23 €

Tesarska radionica

181. Tesarska radionica


Rec je o specijalizovanom tesarskom pogonu za izradu obloga, skela i krovnih konstrukcija. Tehnoloski proces se proteze na skladistenje, dostavu, merenje, secenje, sastavljanje i odvoz elemenata. Materijal za izradu su daske. Oprema obuhvata cirkular, busilicu, rucnu blanjalicu, lancanu testeru i stolarski set-alat. Prontabilnost ce rasti proporcionalno dodatnim ulaganjima u osnovna sredstva. Kriticni elementi programa su udaljenost pogona od mesta nabavke sirovina, udaljenost narucioca usluge od pogona, kao i osiguranje dovoljnog broja poslova.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

75 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

2 (preduzetnik, VKV tesar)

Ulaganje kapitala

4.500 € (oprema 100%)

Period izvrsenja

30 do 60 dana

Rok povratka kapitala

7 meseci

Godisnja bruto dobit

12.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,78 €

Radionica ženskog veša sa sopstvenom prodavnicom

180. Radionica ženskog veša sa sopstvenom prodavnicom


Ovaj program na prvo mesto stavlja dizajn i eks-kluzivnost. Rec je o radionici za izradu maloserijskog i unikatnog zenskog vesa od kvalitetnog materijala. Marka i znak su zasticeni i nalaze se utisnuti na ambalazi kao i "izvezeni" na svakom proizvodu (s mogucnoscu dodatnih "zapisa" prema zeljama kupaca). Proizvodi se plasiraju pre svega u vlastitoj prodavnici, kao i u ekskluzivnim buticima, a moguc je i izvoz. Program je zamisljen kao provera pre njegovog izrastanja u "malu industriju" ovog tipa proizvodnje. Lociran je u urbanu sredinu sa vise od 100.000 stanovnika, relativno viseg standarda i kulture zivljenja, uz mogucnost mikrolokacijske necelovitosti proizvodnog i prodajnog prostora. Povecanje profitabilnosti upravno je srazmerno povecanju traznje bez dodatnih ulaganja u osnovna sredstva.
Dizajn, asortiman i kvalitet proizvoda kao i strukturiranje marketing-miksa, osnovni su kriticni elementi programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 proizvodnog, 20 m2 prodajnog prostora - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

9 (preduzetnik, 2 majstora krojaca, dizajner, 2 segrta, 2 prodavca, cistacica)

Ulaganje kapitala

32.000 € (petogodisnja zakupnina 60,00%, uredenje prostora 6,25%, oprema 33,75%)

Period izvrsenja

6 do 8 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 2 meseca

Godisnja bruto dobit

50.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,44 €

Radionica za auto-tapetariju sa sopstvenom prodavnicom

179. Radionica za auto-tapetariju sa sopstvenom prodavnicom


Automobili (kao i ljudi) izgledaju mnogo lepse kada su skladno i ukusno "odeveni'. Fabricka tapetarija auto­mobila cesto nije po ukusu kupaca, pa zele da je promene ili prekriju, ili se, pak, zaprlja i unisti, pa je treba popraviti ili zameniti. Ovaj program sve to omogucuje na jednom mestu. Projektovan je kao radionica za maloserijsku ili unikatnu proizvodnju automobilske tapetarije od razlicitih materijala (za sve marke i tipove automobila), uz sopstvenu prodavnicu (sopstvenog i asortimana drugih proizvodaca). Dakle, na jednom mestu se moze naruciti ili odmah kupiti, montirati, servisirati i popraviti svaki deo tapetarije automobila, i sve to prema zeljama narucioca. Program treba locirati u gravitirajuce podrucje sa vise od 5.000 vlasnika licnih automobila (bez direktne konkurencije). Program ne pretpostavlja lokacijsku celovitost radionicko-servisnog i prodajno-montaznog prostora. Kriticni elementi su dizajn, asortiman i kvalitet proizvoda, cene usluga, izbor makrolokacije, kao i strukturiranje promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40m2 radionickog, 20m2 prodajnog prostora - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, prodavac, pomocnik-monter, 2 majstora tapetara, segrt)

Ulaganje kapitala

11.000 € (godisnja zakupnina 27,27%, 2 specijalne sivace masine 27,27%, 1 obicna sivaca masina

4,55%, radna oprema 31,82%, ostalo 9,09%)
Period izvrsenja

2 do 3 meseca
Rok povratka kapitala: 8 meseci
Godisnja bruto dobit: 28.250 €
Bruto dobit po 1 € investicija: 2,39 €
Ekoloska o

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

8 meseci

Godisnja bruto dobit

28.250 €

Radionica za protektovanje automobilskih guma

177. Radionica za protektovanje automobilskih guma


Iako su kod nas retke, takve radionice su vrlo zanimljiv preduzetnicki poduhvat sasvim zadovoljavajuce pro-fitabilnosti. Rec je o radionici u kojoj se od stare, istro­sene automobilske gume moze napraviti "nova", ali malo losijeg kvaliteta od nove. Mogucnoscu "obuvanja" svojih vozila obicno se koriste vlasnici automobila nesto pliceg dzepa, narocito vlasnici teretnih vozila, tzv. autoprevoznici. Oprema i sirovine se uvoze, ali nema vecih teskoca s njihovom nabavkom. Program je lociran u urbanu sredinu sa vecom koncentracijom mogucih korisnika (oko 5.000 vlasnika licnih automobila i 1.000 vlasnika teretnih vozila), na mestu gde su povoljni uslovi za iznajmljivanje prostora i udovoljavanje mikrolokacijskim zahtevima. Profitabilnost uglavnom zavisi od mogucnosti stalnih aranzmana s velikim kupcima (potrosacima automobilskih guma).
Kriticni elementi su izbor makrolokacije i mikrolokacije, kvalitet i cene usluga, kao i zagarantovana trajnost.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, majstor vulkanizer, 2 segrta)

Ulaganje kapitala

56.000 € (dvogodisnja zakupnina 12,50%, masina za protektovanj 71,43%, pribor i alat 1,79%, polovan automobil 10,71%, ostalo 3,57%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 8 mesec

Godisnja bruto dobit

43.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,77 €

Vlasuljarska radionica sa prodajnim salonom

176. Vlasuljarska radionica sa prodajnim salonom


Moguci kupci i korisnici usluga ovog programa su celave i procelave osobe oba pola, zatim zene koje svojoj kosi zele da dodaju lepo oblikovane umetke od prirodne ili vestacke kose, ili imati uvek pocesljanu periku, zatim pozorisne kuce kojima treba mnogo perika, brada, brkova i slicnih "rekvizita" za glumce itd. Dakle, radionica proizvodi razlicite vrste perika, umetaka, brada, brkova i slicnih proizvoda od raznog materijala i za razlicite prilike. Osim toga, bavi se otkupom prirodne kose, pranjem, friziranjem, kao i iznajmljivanjem perika i si. Locirana je u urbanoj sredini sa vise od 50.000 stanovnika, sa visim zivotnim standardom i vecom koncentracijom mogucih kupaca, a bez konkurencije, i to u sredistu grada.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

70 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, vlasuljar dizajner, 2 majstora vlasuljara, pomocni radnik, segrt)

Ulaganje kapitala

25.000 € (godisnja zakupnina 14,00%, zanatski radovi, namestaj i opremanje prostora 40,00%, masine 20,00%, pribor i alat 16,00%, ostalo 10,00%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

65.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,93 €

Radionica plovila od plastičnih masa

175. Radionica plovila od plastičnih masa

Osnovna karakteristika ovog programa je proizvodnja tipskih" i "netipskih" plasticnih plovila razlicitih limenzija, uz razlicite specificne modifikacije, u skladu a zahtevima narucioca. Proizvodi se izraduju uglavnom ucno, a od sirovina se koriste poliesterske visekomponentne smole, staklena vuna, boja u pigmentu ostali dodaci. Program je lokacijski prakticno lezavisan, ali je pozeljna blizina nautickih centara i luka. 'rojektovana velicina proizvodnje je oko 30 plovila godisnje. Povecanje obima programa moze se ostvariti lodatnim ulaganjem kapitala (u slucaju povecanja raznje), pri cemu se uveliko povecava profitabilnost. Criticni parametri su, osim umesnosti brodograditelja, lizajn, asortiman, kvalitet i cene proizvoda.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

100 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

4 (preduzetnik, majstor brodograditelj, 2 segrta)

Ulaganje kapitala

28.000 € (uredenje prostora 14,29%, radni namestaj 5,36%, oprema i alat 35,71%, kalupi 35,71%, ostalo 8,93%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

40.500 €

Bruto dobit po 1 € investiija

1,11 €

Radionica veštačkog cveća

174. Radionica veštačkog cveća


Proizvodnja vestackog cveca za najrazlicitije namene lanas je izuzetno privlacan i profitabilan posao, 'rogram spaja dve razlicite "tehnologije" proizvodnje: irizganje plasticnih smesa i proizvodnju od svile i Irugog prirodnog materijala. Radionica je u sopstvenom >rostoru preduzetnika, po mogucnosti blizu urbanih >odrucja s vecom koncentracijom mogucih potrosaca, 'rofitabilnost programa znatno se povecava s >ovecanjem obima proizvodnje, narocito uz dodatna daganja kapitala (sto se moze ocekivati s obzirom na ipsta trzisna kretanja). Kriticni elementi programa su, isim kupovne moci stanovnistva, organizacija listribucije, kao i strukturiranje i uspesnost elemenata narketinskog miksa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

200 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

19-24 (preduzetnik, admini­strator, 2 masinska majstora, 15-20 posebno obucenih kooperanata u domacoj radinosti)

Ulaganje kapitala

47.500 € (masine 45,27%, alat 42,10%,vOStalo 12,63%)

Period izvrsenja

6 do 7 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 1 mesec

Godisnja bruto dobit

110.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,17 €

Radionica kućnih potrepština od drveta

173. Radionica kućnih potrepština od drveta


Rec je o trzisno, dakle, i profitno, vrlo zanimljivom programu. Radionica je projektovana kao mala manu-aktura za proizvodnju razlicitih kucnih potrepstina od drveta (varjaca, drvenih posuda, dasaka, pribora za 'aljanje testa, podmetaca i slicnih upotrebnih i ukrasnih predmeta). S nabavkom masina, pribora, alata, sirovina i epromaterijala nema problema. Presudna je kreativnost umece zaposlenih stolara. Buduci daje program projektovan na niskom stepenu iskoriscenja kapaciteta, nogucnosti povecanja profitabilnosti prakticno su leogranicene, svakako uz uslov skladnog povecanja raznje i zaposljavanja novih radnika. Radionicu treba ocirati blizu vecih potrosackih sredista gde nema :onkurencije, kao i na mestima sa povoljnim uslovima ;a gradnju prostora, sa potrebnom infrastrukturom. Dizajn, asortiman i cene
proizvoda, organizacija prodaje i uspesnost promocije, kriticni su elementi programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

70 m2 - varijanta gradnje

Broj radnika

7 (preduzetnik, komercijali­sta, 2 majstora drvodelje, 2 segrta, pomocni radnik)

Ulaganje kapitala

63.000 € (gradnja prosto­ra 35,71%, zanatski radovi i namestaj 12,70%, masine 23,81%, pribor i alat 7,94%, automobil 15,87%, ostalo 3,97%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine

Godisnja bruto dobit

65.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,94 €

Zanatstvo PDF Štampa El. pošta
Napisao Administrator   
četvrtak, 02 februar 2012 12:58

 

 

 
 
 
advert
 
 
 
 

KURSNA LISTA

O nama

Dana 12.12.2011.god. Opštinsko veće je donelo saglasnost o izmeni i dopuni Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Opštinskoj upravi opštine Doljevac... Dalje

Kontakt

Broj telefona: 018/4-810-054

E-mail: klerdoljevac@gmail.com

Home BIZNIS PLANOVI Zanatstvo
Copyright © 2017. www.opstinadoljevac.rs/kler.